استراتژیك ,استراتژیک ,مدیریت ,تجزیه ,پیشرفته ,محیط ,مدیریت استراتژیک ,تحلیل محیط ,استراتژیک پیشرفته ,رقابتی مدیریت ,مزیت رقابتی ,رقابتی مدیری

تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته

تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفتهدسته: جزوات دانشگاهی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 1563 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 246 

این پاورپوینت درمورد مبانی، اصول و تجزیه و تحلیل محیط رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته می باشد و بسیار کامل می باشد با 246 اسلاید زیبا

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

 

 

تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته

 

 

این پاورپوینت درمورد مبانی، اصول و  تجزیه و تحلیل محیط رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته می باشد و بسیار کامل می باشد با 246 اسلاید زیبا

 

 

مدیریت استراتژیک

 

 

 

آنچه خواهیم آموخت:

 

 

 

—چرایی مدیریت استراتژیك

 

 

 

—تعریف استراتژی

 

 

 

—مفهوم مدیریت استراتژیك

 

 

 

—فرایند  عمومی مدیریت استراتژیك

 

 

 

—مكاتب استراتژیك

 

 

 

—جهت گیری های اساسی در مدیریت استراتژیك

 

 

 

—هنر و علم تدوین, اجرا و ارزیابی تصمیمات همه جانبه به منظور توانمندسازی سازمان در دستیابی به اهداف مورد نظر.

 

 

 

 

—به مجموعه تصمیمات و فعالیتهایی که در راستای تدوین، اجرا و کنترل استراتژی جهت دستیابی به اهداف سازمان رخ می دهند.

 

 

 

—برخی اصل واژه استراتژی را از واژه فارسی ”استربان“ به معنی پیش قراول در لشكر شاهان هخامنشی می دانند.

 

 

 

—برخی معتقدندكه اولین بار یونانیها از این كلمه استفاده كردندكه مركب از stratus  به معنی ارتش و ago  به معنای رهبری است و كاركرد آن بصورت ذیل بوده است:

 

 

 

راهی است كه رسیدن به هدف را تضمین نموده و جهت‌گیری سازمانی را برای بكارگیری توانمندی سازمانی و بهره‌گیری از فرصتها  فراهم می‌سازد.

   مقایسه‌ای كه هر سازمانی بین مهارتها، منابع داخلی، فرصتها و ریسكها می‌نماید و راه مناسب و كارآمدی برای پاسخگوئی به شرایط انتخاب می‌نماید.

—استراتژیست ها: افرادی هستند که مسئول موفقیت یا شکست سازمان می باشند.استراتژیست ها دارای عنوان های مختلف شغلی هستند مثل مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره ، مدیر یا مالکان سازمان. سه مسئولیت استراتژیستها عبارتند از:
—ایجاد یک بستر برای تغییر
—ایجاد تعهد و احساس مالکیت
—ایجاد توازن بین ثبات و نوآوری
—
—بیانیه های مأموریت
—فرصت ها و تهدیدات خارجی
—نقاط قوت و ضعف داخلی
—اهداف بلند مدت
—استراتژی ها
—سیاست ها: سیاست ابزاری است که بدان وسیله می توان به اهداف سالیانه دست یافت.

مینتزبرگ ( 1994 ) تمایز آشكاری بین تفكر استراتژیك و مفاهیمی چون برنامه ریزی استراتژیك قائل است. او اشاره می كند كه برنامه ریزی استراتژیك، تفكر استراتژیك نیست و استدلال می كند كه هركدام از واژه ها بر مراحل مختلفی از فرایند توسعه استراتژی توجه دارند .

از دید وی، برنامه ریزی استراتژیك بر تجزیه وتحلیل تمركز داشته و با تعیین و فرموله كردن استراتژی های موجود سروكار دارد. درحالی كه تفكر استراتژیك بر تركیب تاكید دارد و با استفاده از شهود وخلاقیت یك نگرش منسجم از موسسه ایجاد می كند. او ادعا می كند كه برنامه ریزی استراتژیك فرایندی است كه باید بعد از تفكر استراتژیك اتفاق بیفتد.

—تفكر استراتژیك عبارت از شناسایی استراتژیهای قابل اطمینان كه به خلق ارزش بیشتری برای مشتری منجر می‌شود.
—بر اساس تعریف Bonn,2005 : حل مشکلات استراتژیک در محیطی با پیچیدگی، ابهام و رقابت بالا
—هنری مینزبرگ تفكر استراتژیك را یك نمای یكپارچه از كسب و كار (سازمان) در ذهن می‌داند.

اجزاء تفکر استراتژیک:

.1تفکر سیستمی(دیدن اجزا و ارتباط بین آنها)
.2خلاقیت(خلق محصولات، خدمات، ایده ها و فرایندهای کاربردی و ارزشمند)
.3داشتن چشم انداز
—رهبری استراتژیک فرایندی است برای اثرگذاری بر موفقیت مطلوب چشم انداز که به وسیله رهبران مورد استفاده قرار می گیرد
—رهبری استراتژیک عبارت است از توانایی ایجاد چشم انداز استراتژیک برای سازمان و ایجاد انگیزه در دیگران برای پذیرش آن چشم انداز .

تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید


فروشگاه اینترنتی بانک معماری منبع اصلی مطلب : فروشگاه اینترنتی بانک معماری
برچسب ها : استراتژیك ,استراتژیک ,مدیریت ,تجزیه ,پیشرفته ,محیط ,مدیریت استراتژیک ,تحلیل محیط ,استراتژیک پیشرفته ,رقابتی مدیریت ,مزیت رقابتی ,رقابتی مدیری
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

سایت : تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته